Tuesday, November 20, 2012

Salam Maal Hjrah


Assalamualaikum wbt wahai sahabat-sahabatku.

Alhamdulillah masih diberi kesempatan untuk hidup dimuka bumi ini lagi dan menyambut Maal Hijrah 1434H. Tahun baru dengan azam yang baru. Sumpah dulu aku naif, tak pernah nak ambil port dengan sambutan Maal Hijrah. Khilaf. Yang aku tau dulu Maal Hijrah hanya suatu tarikh seperti tahun baru 1 January. But as the time past, grow up, finally kesedaran tu datang. Alhamdulillah , terima kasih Allah. Sekarang aku banyak berfikir. sungguh. Fikir salah dan silap aku sepanjang 22 tahun perjalanan hidupku diatas muka bumi ini. Astaghfirullah, banyaknya kekhilafan. Khilaf dalam menjaga diri yang hanya pinjaman dari Allah swt, khilaf dalam menjaga hati-hati orang yang tersayang, ibubapaku, sahabatku.


Berubahlah Uyul. Bisik hati sendiri. berubah, bukan payah. Betul, tak payah, tak susah tapi syaratnya, IKHLAS. Subhanallah, Allah swt masih sayangkan aku, masih diberi perasaan untukku berubah. berjuang ke jalannya. Khilafnya aku dulu, sibuk mengejar cinta dunia, sibuk mengejar cinta hambanya sampai terlupa kewajipanku sebagai umat-Nya. Sebagai seorang Muslim. Suramnya hidup aku dulu sebenarnya. Tak kira dah, nekad, buat menda yang betul Nurul'Ain, utamakan apa yang patut diutamakan. Dan bermulalah pembukaan hijrahku, memaafkan dan memohon kemaafan. Bermula dgn diri sendiri sebab tak jaga dorang elok-elok, parents, kawan, kawan kepada kawan, kawan yang istimewa. Janji, ye saya janji tak buat lagi. janji jaga diri elok-elok, jaga sembahyang, tutup aurat betul-betul, jaga hubungan sesama saudara sesama Islam.. Tranformasiiiiiiiiiii... ow yeah... hahaha..


yang ketat longgar-longgarkan, yang terbuka maka tutupkan.



p/s : In Shaa Allah everything is going to be okay :)


0 comments:

Post a Comment